¡Güüüeras! ¡Güerrritas!

nu är mitt lilla plugghelvete över och jag har därmed klarat av två salstentor och två hemtentor på två veckor. Det firar jag med the wire. Nu har jag en hemtenta eller två kvar under terminen, men inga salstentor förrän i slutet av maj. Då kommer dock rysarna, fyra tentor på fyra dagar. Så för att sätta igång redan nu med läsförståelsen och vokabuläret har jag idag beställt böcker på spanska som jag ska läsa på min "fritid". Klickade hem crepusculo, como agua para chocolate och Harry Potter y la Camara Secreta. Med andra ord: twilight, like water for chocolate och harry potter och hemligheternas kammare. Läste ju alla twilightböckerna när jag var sjuk i mexico, och harry potter har jag ju ckså läst, så det borde ju inte bli något problem alls. Har dock inte läst like water for chocolate, men hur svårt kan det vara ;)

Tänkte att låten för idag skulle bli labio dulce, en låt som spelades till döds typ i mexico. har nämligen nästan uteslutande lyssnat på musik med spansk text på sistonde. tänker att nåt borde ju fastna iaf... Men istället för att lägga upp låten lägger jag upp det här istället:

Jag kan dock poängtera att jag även hånglade med killar under min tid där. När nu krista valde att vinkla videon åt andra hållet :)



Ni kan ju sätta en peng på att jag vill tillbaka. Vill helst göra min praktik där, och vem vet, så kanske det blir?
Är lite osäker på om jag vill göra min praktik till våren, men det visar sig väl under hösten om det passar sig att åka långt bort...

Kommentarer
Postat av: lisa m

filmen como agua para chocolate är bra iaf, har jag för mig ;) kanske kan få låna en bok sen?! ses på lördag, abrazos!

2009-03-23 @ 21:42:31
Postat av: Maria

Älskar låten =)

2009-03-24 @ 19:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0