Español por favor

Idag har jag varit på spanskalektion och pratat om ser och estar. Det är ungefär trettionde gången jag har gått igenom det. Tydligen är det väldigt svårt för oss svenskar att fatta när vi ska använda vad. Vi har ju bara ett "att vara". men alltså, så jävla svårt är det inte så att vi behöver ha två timmars genomgång om det på den här nivån. Vi har ju ändå alla läst spanska tidigare.

Efter spanskan gick jag på stan med mamma. Eller ja, jag gick och hon haltade ;)
fick ju mina mexicopengar igår så dom brände i fickan men trots det blev det bara en fjuttig liten t-shirt på hm. Men det ordnade jag upp när vi fick idén att åka till ikea. jag älskar ikea. Och det var inget folk där. stod 50-60 bilar på parkeringen och det var det liksom. Underbart. Så jag blev med grejer och el dinero är numera borta...

Nu ska jag bara städa mitt rum så att jag får plats med allt. jajustdet. idag lyssnar jag på paul simon på min fina LP-spelare. Fast tyst, så att inte mamma hör. Hon lyssnade på Graceland (exakt samma skiva som jag nu lyssnar på) non-stop när hon var gravid med mig, så nu klarar hon inte av den alls.


Kommentarer
Postat av: Maria

älskar denna låten. Brings back memories =)

2009-02-25 @ 15:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0