Seximexi

Imorgon har jag spanskaprov. Inte så kul med tanke på att vi gick igenom det som ska komma på provet först igår. Men, hur svårt kan det vara att lära sig hur man böjer verb när man är osäker eller subjektiv? I övrigt är det trevligt med prov då den heta britten (motsägelsefullt, jag vet) då kommer i tid och jag kan fånstirra på honom i två timmar istället för en och en halv...

I övrigt händer det inte så mycket här, min idiotiska idé att börja banta i mexico (what was I thinking) har hittils betytt ingen alkohol vilket betytt inget roligt såsom fylleligga eller liknande, men det ska det förhoppningsvis bli ändring på i morgon då vi drar till Ixtapa. Som för er som inte vet är paradiset på jorden. Eller åtminstonde nästan.

Annars så spenderar jag dagarna här i Coyoacan, världens finaste stadsdel, och köper nagellack på mercados för 12 pesos styck. Lagom tycker jag. Min nya hostmom är precis som jag vill ha henne, för sig själv och bryr sig inte så mycket om vad jag har för mig. Det första hon sa till mig var att jag får röka och dricka hur mycket jag vill och stanna ute hur sent som helst, men om jag inte sover hemma ska jag ringa. Vilket är förståerligt eftersom det är lätt för en pseudo-gringa att försvinna i en stad med 25 miljoner invånare...

Har under de senaste två dagarna utvecklat två i-landsproblem. För det första har jag problem med att señorans muchacha, alltså hennes maid, kallar mig señorita hela tiden. Det är iof väldigt sött men jag känner mig otroligt obekväm med detta och vill gärna säga till henne att kalla mig ingrid istället, men hur lätt är det utan att låta dum?

För det andra saknar jag min lugg!

Kommentarer
Postat av: bets

Ja den luggen var du mucho läcker i :) Hoppas du får det superskönt på minisemestern, i värmen avis! Ooooh vet du vad jag dragit till med!? I'm now a fiery redhead :D

2008-09-14 @ 14:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0