Helgen (eller ja, veckan egentligen...)

Har blivit ganska mycket festande den här veckan. Hade jag varit i sverige hade jag kallat det för mycket men tack gode gud för att jag är i Mexico för här finns det inget som heter för mycket ;)

Veckans festande började i onsdags då vi skulle på MTVs pre-party inför latin american music awards eller nåt sånt. Nån av våra mexicanska vänner (förstod aldrig riktigt vem) hade nämligen fått tag på VIP-biljetter och vi fick ett par stycken. När kvällen var kommen ringde dom dock inifrån festen och sa att det var supertråkigt, så vi bestämde oss istället för att dra till Pata Negra i la condesa. Eftersom alla andra också drog från MTV-festen och joinade oss så fyllde vi nästan hela stället. Bara extranjeros och våra heta seximexivänner så långt ögat kunde nå :)

Inne på stället så gick det minst sagt vilt till. Jag spenderade såklart större delen av natten på dansgolvet, med en hel del besök till baren för vodka diets och sambuca-shots med min britt-crush. Efter lite övertalning från Llaca och hans primo (som för övrigt är väldigt duktig på svenska...) så slutade kvällen med att jag och Karla hånglade. Tänk att nåt så litet kan chocka så många amerikanska tjejer...

I torsdags tog vi det betydligt lugnare... Efter en låååång sovmorgon (trots att både jag och drew svor på att vi ABSOLUT skulle gå på spanskan. men det var innan vi shottade...) så förflyttade jag mig till San José Insurgentes och mötte Krista på Chili's där. Efter en stund trillade Jayme in och sen kom Karla. Och till sist, efter typ tre timmar, Victor, Lindsey och Llaca. Eftersom det är juebebes på torsdagar på Chili's kostade alla drinkar 30 pesos. Me like :)

I går var det slut på lugnet och dags att träna högerarmen igen. För jesus vad vi drack. Vi började med att spela biljard i la condesa (bästa stadsdelen ever!) men begav oss snart till den otroligt hete australiensarens lägenhet i närheten. Där var det hemmafest med massor av utbytesstudenterna och, såklart, våra heta mexivänner. Eftersom vi tidigare stannat på superrama och inhandlat vodka i massor var vi väl förberedda och började såklart dricka så fort vi kom dit. Vilket resulterade i en mycket intressant kväll med diskussioner om allt från mina bröst (såklart) till längd. Kan meddela att ingen av mexicanerna trodde på att jag räknas som kort i suecia.

I det stora hela en toppenkväll alltså. Förutom det lilla problemet att Llaca så fint förklarade för mig att han tyckte om mig väääldigt mycket. Inget fel i det, han är skithet, men han råkar vara the object of Krista's affection här. Trots att hon har pojkvän hemma i USA. Vilket gör att jag idag är sur på reglerna som säger att jag inte får. För gud vad jag vill. Fast det är ju inte värt det, så jag får väl låta bli.

Idag blir det till att ta det lugnt tror jag, vaknade upp vid två-tiden och har gjort typ ingenting sen dess. Förutom äggröra och bacon. det gjorde jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0