Save Kane

För ett par dagar sedan fick jag en inbjudan på facebook om att gå med i gruppen Save Kane. Inbjudan kom från min kompis Petter Ekelund och save kane är ett musikprojekt of his. Petter och jag har känt varandra sen mellanstadiet, men det var ett tag sedan vi hängde (gymnasiet nån gång?) och trots att jag i många år vetat att han är en fena på musik så blev jag faktiskt lite chockad. Det visade sig nämligen att han har tre (eller fler, vad vet jag?) musikprojekt på myspace, och det är helt sjukt bra alltihop! Har ju ganska många gamla vänner som sysslade med musik när vi gick på högstadiet och gymnasiet, och allas källarinspelade demos var ju bra för att vara femton, sexton sjutton sådär, men det är annorlunda med Petters musik. 'Den är bra på riktigt. Jag tänkte iaf göra er mina underbara läsare en tjänst och länka till lite görbra (ja där bröt gôtebosskan igenom) musik.

Save Kane är petters alldeles egna akustiska projekt. me like alot.
Petter&Linnéa är precis som det låter. Petter och Linnéa. Dom vann singer/songwriter-priset i Musik Direkts riksfinal förra året. Asbra.
Domino P. Mitt favvo-projekt. Är helt kär i "Mary Jane". Fast "What's Wrong" är också skitbra. Och "You are My Mirror" som han gjort tillsammans med Stick Witith. Låten kan man för övrigt kan rösta på här. (gå in på alla bidrag, sök på hiphop/rap, rösta!) Do it!

Jesusmaria vad jag länkar. Nu ska jag kolla på las vegas och hoppas att någon fylleringer mig. Har nämligen laddat ned "You are My Mirror" som ringsignal. (Ja jag obsessar något.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0