Ingrid på äventyr

Idag körde jag till verkstaden för ett litet snabbt däckbyte. Kajsa hade varit gullig och bokat tid så allt jag skulle göra var att transportera bilen dit och sen snabbt hem igen. Trodde jag. Det visade sig att det fattades en extramutter som man skulle ha till att få upp en av de fem muttrarna på varje däck. Den finns tydligen för att man inte ska kunna stjäla däcken lika lätt. Man måste liksom haka ihop dom för att få bort skiten. Efter att dom hade letat igenom hela verkstaden efter något som skulle kunna funka istället (medans jag stod där som världens största frågetecken) skrattade dom åt min okunskap och gav upp. Jag fick helt enkelt ringa chefen och meddela att dom skulle svetsa på en ny mutter på den gamla oöppningsbara för att få så sätt få bort skiten. Billigt skulle det inte bli meddelade dom. Som tur var var el jefe på bra humör så han gav mig the go-ahead och allt gick bra i slutändan. Fast pinsamt var det, dom var väl ganska övertygade om att jag hade slarvat bort den och trodde nog inte på mig när jag proklamerade att jag minsann aldrig tagit ur något ur bilen, allra minst en buttermutter!

Fast dom där två timmarna på verkstaden var helt ok ändå, för jag hängde med Mesut. Han är ascool. han är typ bilmikanernas jefe och har grymt kul humor. Han klagade hela tiden över hur mycket han hade att göra, men ändå hängde han med mig och läste aftonbladet på nätet hela tiden jag var där ;) Han tycker om mig och kajsa (antagligen för att det är kul att skratta åt vår totala okunskap när det gäller bilar) så han meddelade att vi när som fick svänga förbi och dricka kaffe. Vi fick tom ta med oss bilen om vi ville att det skulle se bättre ut då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0