Hade jag varit kär så hade jag nog varit kär i Christian Kjellvander

image32


Jag brukar alltid lyssna på musik en stund innan jag går och lägger mig. Så även igår. jag bestämde mig då för att lyssna lite på christian kjellvander eftersom jag, om ni nu har missat det, är något lite besatt av skånepågen. Enda problemet var att jag hade en speciell låt in mind så att säga, men jag kom fan inte på vilken det var. Det enda jag hade att gå på var första textraderna som spelades om och om i huvudet på mig. "Where did you go when I needed you the most/Did you set coast for the golden west coast?" Jag visste att den var med på skivan introducing the past, för det är en loosegoats-låt. Jag hittade den dock inte, trots att jag gick igenom alla kjellvanderlåter i ipoden. Inatt, när jag såklart inte kan sova och därför legat och tänkt på den där jävla låten som är så bra men som jag inte hittar. Men så hände det, jag fick en sådan där aha-upplevelse som dom alltid tjatar om på kursutvärderingarna. Det var ju för fan River Raffle, den första låten jag lyssnade på igår. INNAN jag fick cravings. och som jag senare sket i att lyssna på igen för "den har jag ju redan lyssnat på, det kan ju inte vara den." Efter denna smärtsamma insikt, att jag faktiskt inte kunde identifiera låten trots att jag precis hört den, har jag nu dragit den enda logiska slutsatsen. Jag ska knarka kjellvander. Intravenöst if it comes to that. Alla ni som stannar på campus i sommar, BEWARE säger jag bara! ni kommer önska att det blir augusti snart så att jag drar härifrån och tar den långa melankoliska rödtotten med mig till mexico!

River Raffle - Christian Kjellvander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0