Universidad Iberoamericana

det här inlägget skrev jag vid tre nån gång i natt...


 

 

När jag har tråkigt så googlar jag. Nu har jag tråkigt. Eftersom jag om bara några månader ska dra till mexico och plugga på Universidad Iberoamericana så bestämde jag mig för att checka läget lite! Fick reda på massor med intressanta fakta, bland annat att Luis E. Miramontes jobbar där. Han uppfann det första orala preventivmedlet. All cred åt honom liksom :P Sen jobbar Rosario Green där, hon har varit mexicos utrikesminister. Och Jorge González Torres, grundaren av Partido Verde Ecologista de México, alltså deras miljöparti.

 

Bland tidigare studenter kan nämnas Vicente Fox Quesada, mexicos president mellan 2000 och 2006, Guillermo Arriaga och Alejandro González Iñárritu som gjort Amores Perros, 21 Grams och babel och en av världens vackrast kvinnor, Salma Hayek. Men den absolut, utan någon som helst tvekan coolaste tidigare studenten vid Universidad Iberoamericana är wreslingstjärnan El hijo Del Santo!

image3

 

visst är han söt som hjälper små sköldpaddebäbisar ner till havet. Men låt inte det lura er, efter att jag googlat vidare på honom har jag nu lärt mig att hans signaturmoves inkluderar headscissors takedown, suicide dive (!) och diving headbutt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0