The Travelling Wilburys

Nu har min granne äntligen slängt ut alla eftersläntare från sin efterfest så nu ska jag sooooova! Men först lite nattmusik:


Alltså fatta: George Harrison, Jeff Lynne, Roy Orbison, Tom Petty och Bob Dylan i en och samma grupp. Snacka om att alla Travelling Wilburys-träffar måste inneburit enormt mindervärdeskomplex! Harrison tyckte säkert att Dylan var mycket duktigare än honom, Petty var starstruck av Harrison, alla beundrade Lynnes talang osv. Men mest mindervärdeskomplex måste ändå Orbison framkallat. Tänk att spela in en skiva med Roy Orbison! Ett under att dom fick något gjort och inte bara satt i en ring med öppen mun och glodde på varandra...

(Det är för övrigt värt att notera hur dom genom en gitarr och ett porträtt fått med Orbison i videon när han sjunger versen, fast han dog innan dom han spela in den.)

Ok, så jag skrev klart inlägget och publicerade det. Men ni måste höra Orbisons röst när han sjunger här alltså. Vadå att man får gåshud! (Dessutom kan man, trots den dåliga bildkvalitén, se hur otroligt små läppar Tom Petty har!)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag vet att du skrev det här inlägget för längesen men det gjorde min dag! Blev helt nostalgisk för jag är uppväxt med den här musiken :) Fy farao vad bra det är!

2008-03-27 @ 17:02:47
URL: http://neapop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0