Dagens goda gärning

Kom precis hem från en promenad på teleborg med min kajsalove då vi gjorde dagens goda gärning! Vi gick nämligen runt i bostadsområdena på teleborg och fick helt plötsligt syn på en bil med lyset på! Snälla som vi är kunde vi ju inte bara gå förbi utan att göra något, så jag smög min närmare och upptäckte att bilen dessutom var olåst. Efter lite dividerande om vem som skulle öppna bilen så öppnade jag dörren och kajsa sträckte sig snabbt som ögat in och släckte lyset. Tack gode gud att ingen såg oss dock, hade varit ganska svårt att förklara vad vi gjorde...

Vi gick även förbi hemvårdens grupplokal på teleborg, eftersom jag tidigare idag sökte jobb inom hemtjänsten på teleborg/söder. Blev lite chockad när dom ringde upp efter mindre än en timme och ville boka intervju... Så på fredag har jag kanske nytt jobb. Hoppas hoppas. Jag tycker ju om att jobba där jag är nu, men det är bökigt och tar tid att ta sig till och från alvesta hela tiden. Dessutom har ju min nemesis (eller nåt) Oskar tagit ett sabbatsår från sina studier i polen och jag pallar inte en sommar till med honom!

Nä nu ska jag återgå till att skriva det assignment jag jobbar på, det går jävligt segt idag men jag måste ju göra det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0