I'll be there when the mourning comes

Ibland när jag sitter i min lägenhet och lyssnar på ljudet från stenladan kan jag bli lite ledsen. Inte av någon speciell anledning, men jag får liksom en ledsen känsla i mig på något sätt. Då brukar jag tänka att det gör inget att man är ledsen om man lyssnar på kjellvander samtidigt. Så då gör jag det.



Tilläggas kan att första gången jag hörde den här låten blev jag helt galet kär i den. Det var i december -06 på storan när han hade en spelning tillsammans med Hello Saferide och Maja Hirasawa. Jag var helt övertygad om att det var typ en kris kristofferson cover eller nåt eftersom han spelade ett par sådana under extranumret innan han avslutade med den här. Eller ja, han kan ha spelat nån låt till, vad vet jag, jag fastnade när jag hörde den här. I vart fall har jag ju stenkoll på låtarna hans så jag fattade att det inte var en inspelad låt, men satt där och hoppades på att jag skulle hitta orginalet när jag kom hem och googlade. Det gjorde jag ju såklart inte, och var riktigt ledsen över det ganska länge faktiskt. Men så en sommardag när jag satt på kontoret i sevenoaks och längtade hem lite smått så tänkte jag checka in lite kjellvandervideos på youtube, och tro det eller ej men där satt han, den långa skåningen, i en bil med en banjo i knät och spelade låten jag inte kunnat släppa på över ett halvår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0