FRA



Jag hade tänkt att låta bli att kommentera det här. Jag har inte gått med i någon av alla de grupper som bildats på facebook och jag har medvetet hållit mig utanför diskussioner rörande FRA-lagen.
Men alltså fatta att det här ligger i händerna på fyra personer. Allt som behövs är att fyra små borgerliga politiker går emot partilinjen och röstar emot det helt absurda förslaget och så slipper vi alla att konstant titta över axeln efter storebror. De borgerliga partierna gick till val och betonade ordet liberal men på riktigt, hur liberalt är det att slopa det svenska folkets egna integritet på jakt efter "yttre hot".
Och vad kommer att räknas som "yttre hot"? Jag ska ju dra till mexico, kan jag räknas som ett "yttre hot"? Kommer staten läsa min mail jag skickar hem till mor och far i Sverige. Jag kommer ju trots allt från Kungälv, staden som fostrade Mirsad Bektašević.

Alltså man kan ju dra det här hur långt som helst, men allt som spelar någon roll är ju vår integritet. Jag tyckte det var obehagligt när jag bodde på Krebo och det smög runt en fönstertittare i ett par veckor, men det är ju ingenting mot det här. Bara vetskapen om att förslaget skulle ge staten rätt att när som helst kunna läsa mina mail och lyssna av mina samtal gör mig kallsvettig. Även om jag inte har någonting att dölja så är det en oerhörd kränkning och ett stort inkräktande i min personliga sfär. Jag har aldrig varit så glad för att min utbildning är internationellt gångbar som när jag läser om förslaget. En polisstat var inte vad jag signed up for när jag föddes i Sverige, den saken är säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0