flyttpacking

Om femton dagar flyttar jag hem till mor och far igen. Eller ja, iallafall på pappret. Det enda problemet med detta är att jag har en hel lägenhet med grejer och inte så mycket tid att packa om man säger så. Jag vet vad ni tänker, femton dagar är ju gott om tid, men grejen är att tolv av dessa kommer att spenderas på jobbet, eller ja, åtminstonde 9 timmar per dag av dessa 12, sen kommer tre av dem att spenderas i göteborg. Det lämnar inte jättemycket tid kvar för själva ihopplockandet av lägenheten. Jag funderar därför på att helt enkelt släpa fram en container (ni vet, den där blåa containern som står på parkeringen här utanför) till altandörren och liksom hysta ner allting i den. Jag tycker det är en alldeles utmärkt plan, mamma tycker att jag bör modifiera den något...



För övrigt så såg jag och kajsa något hysteriskt roligt när vi trots vår trötthet var ute och gick förut (snaps for us!). Vi stannade till lite efter ingången till amfium på campus, och pratade om allt och ingenting när det helt plötsligt kom en cyklist farande förbi oss på en lila cykel. Eller ja, farande och farande, han kämpade på som bara den, men det såg ut ungefär som när man cyklar i en uppförsbacke på högsta växeln. Just som jag och kajsalove tyst och fnissigt påpekade detta för varandra flåsade han till, hoppade av cykeln och slängde den åt sidan. Sen gick han de resterande 50 meterna till ingången och traskade in på amfium. Den lila cykeln låg kvar. Efter att ha skrattat åt detta hysteriskt en stund i väntan på att han skulle komma tillbaka och hämta den stackars cykeln såg vi en annan man traska in på amfium och bestämde oss för att bryta upp innan dom kom och slaktade cykeln. (eller nåt.) Fast vi tog kort på den där den låg så övergiven och, i hate to say it, patetisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0