Växjö - Göteborg - Växjö

Nu är jag tillbaka i soliga växjö igen :) Vilket iof inte är helt kul eftersom vi har PM-inlämning på fredag och tenta på lördag, så det blir till att plugga i veckan alltså... Fast imorgon börjar jag på mitt nya jobb, så det är ju åtminstonde nåt kul som händer i veckan.

Det har varit helt sjukt kul i götet i helgen, började dock med att jag försov mig och missade tåget härifrån med en halv minut. Not so fun men jag ryckte minsann upp mig och bokade en 1-klass biljett till nästa tåg, så jag kom ju fram trots allt :) Fikade med mor min för att sedan direkt efter dra till cafe vasa och fika med Emma och Peter. Me like fika... Sen gjorde vi det ultimata, vi åkte paddan! Något alla som kallar sig göteborgare bör göra. Oj vad roligt vi hade! speciellt jag och peter som inte kunde sluta skratta när hon hela tiden sa seamen. "This is the seamen's church (...) this is the seaman's wife (...) this is where the seamen learned to cook." Något låg humor möjligen, men helkul ändå!
När kvällen kom så blev det först leffes hemma hos Emma&Kristian för att sedan dra till Peters polares krog för a lot of öldrickande... Efter lite snack med stena employees som slutade prata med mig när dom insåg att jag bara var 20 (hehe we're taking over) så blev kvällen sen och vi köpte loss lite öl och avslutade kvällen på balkongen i gamlestaden.

Det roliga i helgen kunde ha slutat där, men eftersom Emma och Kristian är helt underbara så spenderade vi ju förstås söndagseftermiddagen med pizza framför HBK-GAIS :D Fast sen tog det roliga slut på riktigt, för jag hade ett tåg att passa och fick därför dra snabbare än kvickt. Fick byta tåg i Hässleholm, som säkert är trevlig på dagen men som påminde mer om Santa Carla i the lost boys på kvällen... Var skitungar överallt, och när jag i min enfald steg ut ifrån stationen/fritidsgården blev jag grusad! Jag stog där helt fint i min ensamhet och var mitt vanliga underbara jag och så helt plötsligt får jag ett ton grus kastat på mig. Av femtonåringar. Hade dom små glinen varit typ tio hade jag nog haft lite förståelse för det, men femtonåringar? Ska inte femtonåringar vara hemma med tjejen och lida av premature ejaculation istället för att hänga vid stationen och grusa folk?

Jaja, all is well that ends well, och det gjorde det verkligen. När jag försov mig i lördags hade jag tvingats ta min cykel ner till stationen, men eftersom det var punka på båda däcken kände jag inte riktigt för att släpa tillbaka den till campus kl halv tolv på natten, så min älskade kajsalove kom och hämtade mig i sin monsterbil, var bara att slänga in cykeln och off we went :)

image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0