The Church of Oprah

Det här är intressant. Oprah är tydligen onskan själv. Det är nu en grupp amerikanska kristna som har gått ihop och gjort en video om denna styggelse.




Hon lär tydligen ut att:

- Who you are requires no belief
- Heaven is not a location but refers to the inner realm of consciousness
- The man on the cross is an archetypical image. He is every man and woman.

Dessutom får man lära sig att:
- My mind is part of God's. I am very holy.
- My holiness is my salvation.
- My salvation comes from me
- Let me remember that there is no sin
- Do not make the pathetic error of "clinging to the old rugged cross."
- The only message of the crucifixion is that you can overcome the cross

Det finns dock hopp för mänskligheten. Man kan köpa boken "Don't drink the kool-aid" (ja, den heter verkligen så) och läsa sanningen om den hemska människa som är Oprah. På deras hemsida kan man även läsa ett öppet brev till Miss Winfrey samt lite utdrag ur boken ifall man inte vill köpa grisen i säcken så att säga...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här. Förutom att jag blir lite sugen på att joina The Church of Oprah...
Jag tycker det låter bra att Jesus är en del av oss alla, att räddningen kommer från mig själv, att det inte finns någon synd och att jag som person är helig.

Men om man inte vill vänta tills man dör för att se hur det ser ut i helvetet (där jag ju tydligen kommer hamna) så kan man gå in på youtube och läsa några av kommentarerna till filmen. Då blir man lätt jävligt mörkrädd, och om jag inte minns fel så är det väl ganska dystert i helvetet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0