Hmm...

Ok, jag vill inte vara sån, men när jag läser det här, om boffning bland ungdomar så kan jag bara tänka på en sak. Det är inte hur farligt det är eller hur tråkigt det är att barn boffar, utan hur pantad IngMarie Bergström, biträdande rektor på Myrsjöskolan är när hon säger såhär: "Det är viktigt att poängtera att vi än så länge inte har sett några indikationer på att några av våra elever boffar."

Kom igen! Boffning var ett problem på Fredkullaskolan när jag gick där, och det var ändå en waldorfskola med 120 elever! Det ger ett genomsnitt på ca 13 elever per årskurs. Men närbutiken fick sluta sälja glade till ungdomar där med, så varför skulle det inte ske på Myrsjöskolan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0