Alltid rött alltid rätt

Jag satt här i soffan alldeles nyss och kände helt plötsligt hur någonting förändrades. Mina kinder hettade till, min kropp blev lite varmare och mitt hjärta bultade lite hårdare. För att citera Gloria Gaynor: "first I was afraid, I was petrified", men sen kollade jag på klockan och kunde dra en lättnadens suck. Den var kvart över tolv och jag förstod med en gång vad det var som skett: Det är första maj och det är ju såklart mitt revolutionära blod som pumpar extra starkt i mina ådror just idag!

Fast jag ska förstås inte spendera dagen gåendes mellan Andra Långgatan och Gustav Adolfs torg i Göteborg sjungandes internationalen (Upp trälar uti alla stater...) tillsammans med alla gamla övervintrade gröna-vågare och små söta pandapojkar. Jag ska minsann spendera dagen i biblioteket här i Växjö. Yay. Som plåster på såren får jag lyssna på lite imperiet och drömma mig tillbaka till tiden då det värsta som fanns i min värld var schengenavtalet och inte en tenta i samhällsvetenskapliga metoder...




För övrigt så rättade jag automatiskt en vårdtagare (som det så fint heter) idag när han började prata om skotten i Ådalen 1932... Hur kan man inte veta att det var 1931? Han som var obildad eller jag som är indoktrinerad?


Kommentarer
Postat av: bets

du är så söt min lilla räka :)

2008-05-01 @ 16:22:27
URL: http://eyesopen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0